info@topschool.hu
+36 70 361 71 38

Grafikus tréning gyakorlat - 2019

grafikus, okj, tréning, 2019, tanfolyam, iskola, képzés, grafikai

Vissza design, grafika és webdesign cikkekhez

Grafikus tréning gyakorlat - 2019

2019 áprilisában Grafikus OKJ képzéseink résztvevői a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum két állandó kiállítása arculatának újragondolását kapták feladatul.

 A tréning résztvevői előző év szeptemberében kezdték meg tanulmányaikat Grafikus OKJ képzésünkön, így leendő grafikusokként ez volt az első „éles” megmérettetés számukra. Grafikus OKJ képzésünk idei tréningjének résztvevői az első napon megtekintették a kiállítások anyagait, ötleteket merítettek a feladat elvégzéséhez. A következő 3 napban a múzeumtól kapott instrukciók alapján az intézményben oldották meg a tervezési feladatokat.

A kiállítások anyagához kapcsolódó, azzal szoros összefüggésben készítendő grafikai tervek között plakátok és egyéb reklámhordozók, szórólap, leporelló, matrica, képeslap, Facebook/Instagram hirdetések és egyéb webes reklámok, valamint a múzeumon belül és a kiállításokon különféle, logóval és feliratokkal ellátott irányítótáblák tervezései szerepeltek.

Grafikus tréning alatt elkészült grafikai tervek, munkák

Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumról

Az MKVM intézmény ipartörténeti múzeumi feladatokat lát el, kezdetben csak vendéglátóipar-történeti emlékeket gyűjtött, majd 1970-ben kereskdelem-történeti gyűjteménnyel bővült. Állandó kiállításai a „A jó kalmár a világ jótevője” és a „Vendéget látni, vendégnek lenni” című kiálltások.

„A jó kalmár a világ jótevője” – Két évszázad a magyar kereskedelem történetéből c. állandó kiállításon megismerhették a néhai vásározási szokásokat, nyomon követhették az áru mérésére szolgáló eszközök fejlődését. Korabeli üzletportálokkal, kirakatokkal felidézhették a hajdani szatócsboltok, a Hangya Szövetkezetek, az államosítás utáni KÖZÉRT és CSEMEGE üzletek, az Állami Áruház, vagy az úgynevezett fiókhálózatos üzletek hangulatát, és nem utolsó sorban betekinthettek a hazai nagyáruházak – a Párisi Nagy Áruháztól a Magyar Divatcsarnokon át a Corvin Áruházig – színes világába is.

A „Vendéget látni, vendégnek lenni” című és a hazai vendéglátás és idegenforgalom történetének 1880 és 1940 közötti időszakát átölelő állandó kiállításon Grafikus OKJ képzésünk résztvevői különböző enteriőrök segítségével ismerhették meg a magyar polgári vendéglátás-történet aranykorát. Míg az otthoni vendéglátás hangulatát egy középpolgári család otthona idézte, addig a hivatásos vendéglátás intézményeit cukrászdák, kávéházak, éttermek és szállodák képviselték. Nyomon követhették a magyarországi fürdőkultúra és turizmus fejlődését, betekintést kaphattak a korabeli mulatók világába is, és megtudhatták, mi volt anno a szállodai boyok feladata, vagy kipróbálhatták, milyen sommelier válna belőlük, továbbá megismerhették a magyar konyhát világhírűvé tett leghíresebb ételeink és édességeink eredeti receptjeit is.

Grafikus szakmai tréning az MKVM múzeumban

Az állandó kiállításokat ilyen formában hiánypótló kereskedelmi- és vendéglátás-történeti kiadványok vezetik. Országos szakmúzeumként a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum kiemelt feladatának tekinti a szakmai oktatásba való bekapcsolódást ezekkel a kiadványokkal is, amelyeknek tartalma, képanyaga a kereskedelem, a vendéglátás, a reklám, a dekoratőr és a témához egyéb módon kapcsolható szakképzés oktatási segédleteként használható.

Grafikus OKJ tanfolyam

Grafikus tréning

Grafikus OKJ képzés

Grafikus OKJ tanfolyam záró

Érdekességek a grafikus tanfolyamról:


Vissza design, grafika és webdesign cikkekhez