info@topschool.hu
+36 70 361 71 38

Mi a gerillamarketing?

marketing, gerilla, marketing, reklám, marketing megoldás, web marketing, seo

Vissza design, grafika és webdesign cikkekhez

Mi a gerillamarketing?

A Jay Conrad Levison 1984-ben megjelent könyvében először alkalmazott kifejezés a nem reklámfelületen megjelenő és nem hagyományos marketing megoldások összefoglaló neve.

A világon mintegy két évtizede alkalmazzák már, legtöbbször olyan promócióknál, amelyek a szokásosnál lényegesen alacsony költségvetéssel készülnek. A gerillamarketingnél megengedhető a meghökkentő reklámozás, a humor, az abszurditás és a provokáció, de elengedhetetlenül fontos szempont az ötletesség, a figyelemfelkeltés és olyan rétegek elérése is, akik elvből gyűlölik és kerülik a reklámokat.

Gerillamarketing tevékenység kifejthető szóbeszéd, környezetbe illesztés, vírusmarketinggel, valamint a grassroots (független, pártatlan, politika és profitmentes, alulról jövő kezdeményezéssel létrejött szervezet) ellentéteként létrejött, úgynevezett „műfű”, vagyis astroturf által. Ez utóbbi csak álcázott profitorientáltság, csak látszólagosan alulról jövő civil kezdeményezés, ami mögött minden esetben valamilyen üzleti vagy politikai érdek, és ennek megfelelően nagy költségvetés is áll.

A gerillamarketing hazánkban még nem igazán terjedt el, kivéve talán az astroturf(ing) területét…


















































Vissza design, grafika és webdesign cikkekhez