OKJ vizsga nyitólap

Soós Brigitta - VERIFIX HUNGARY KFT.

A „Verifix Hungary Kft.” című vizsgaremek a Grafikus szakképesítés szakmai és vizsgakövetelménye alapján a Top School Oktatási Központban készült 2015-ben.

A Grafikus OKJ tanfolyam célja az volt, hogy felkészítse a résztvevőket az államilag elismert OKJ szakképesítés és OKJ bizonyítvány megszerzésére. További cél volt, hogy a résztvevők az OKJ bizonyítvány megszerzésén túl képesek legyenek egy vállalkozás teljes arculatának elkészítésére és a cég mindennapi marketing feladatainak grafikai támogatására.

Az OKJ szakmai vizsgára a jelöltek grafikus vizsgaremeket készítenek, amely komplex grafikai készségeket és tudást mutat be. Önálló tervezői munka során jön létre, írásos része tartalmaz a komplex tervdokumentációt és a végfelhasználásnak megfelelő technikai anyagokat.

A kész művet a jelölt az OKJ vizsgán mutatta be és védte meg a négyfős szakmai vizsgabizottság előtt.

Életképek az évfolyam életéből: Facebook képek, Pintrest album

Grafikus vizsgaremek leírása

Szakdolgozatomban felépítettem egy meglévő cég új arculatát, melyet a továbbiakban valóban használni fognak. A munkafolyamat során a kitűzött célokat elértem: létrehoztam egy letisztult, egyedi, könnyen felismerhető és karakteres megjelenést, mely része lehet a brandnek. Kidolgoztam egy teljes arculati rendszert lebontva elemekre, szabályrendszerekre, színekre. Ez a létező cég, a VeriFix Hungary Kft., arculata nagy kihívás volt számomra, hiszen alkalmazkodnom kellett a már meglévő elemekhez és a megrendelők elképzeléseihez.A friss arculat kialakításával az a célom, hogy a céget előnyösen tüntessem fel mind webes, mind nyomtatott formában, felhívjam a figyelmet és esetleges jövőbeni megbízókat, megrendelőket tudjanak szerezni magukat. Először helyzetelemzéssel vezetem be a munkámat, felvázolom a célközönséget.

Majd a logó megformálódását fogom végigkövetni az első ötletektől a végső méretezett változatig, kitérve a kötelező térközökre, színekre és használati módokra. Bemutatom két, egymástól eltérő környezetben a logó megjelenését, ezzel bizonyítva, hogy megállja a helyét a valóságban is,illetve a használt betűtípusokat, valamint grafikai elemeket. Ezek után következnek a névjegykártya, levélpapír, boríték- és dossziétervek, weblap-grafika, brosúra és különböző reklámtervek.