OKJ vizsga nyitólap

Sebestyén Anita - PIPACS VIRÁGÜZLET

A „Pipacs Virágüzlet” című vizsgaremek a Grafikus szakképesítés szakmai és vizsgakövetelménye alapján a Top School Oktatási Központban készült 2015-ben.

A Grafikus OKJ tanfolyam célja az volt, hogy felkészítse a résztvevőket az államilag elismert OKJ szakképesítés és OKJ bizonyítvány megszerzésére. További cél volt, hogy a résztvevők az OKJ bizonyítvány megszerzésén túl képesek legyenek egy vállalkozás teljes arculatának elkészítésére és a cég mindennapi marketing feladatainak grafikai támogatására.

Az OKJ szakmai vizsgára a jelöltek grafikus vizsgaremeket készítenek, amely komplex grafikai készségeket és tudást mutat be. Önálló tervezői munka során jön létre, írásos része tartalmaz a komplex tervdokumentációt és a végfelhasználásnak megfelelő technikai anyagokat.

A kész művet a jelölt az OKJ vizsgán mutatta be és védte meg a négyfős szakmai vizsgabizottság előtt.

Életképek az évfolyam életéből: Facebook képek, Pintrest album

Grafikus vizsgaremek leírása

Szakdolgozatom témájának egy fiktív vállalkozás arculatának kidolgozását választottam, mivel ez a téma rendkívül érdekesnek ígérkezett. A korábbi tervezéseim során csak egy-egy arculati elemet készítettem, nem törekedtem tudatosan arra, hogy egy-egy kialakított arculati elem alkalmas legyen egyéb hordozón, más arculati elemen való megjelenítésre is.

Szakdolgozatomban arra az alapproblémára keresem a választ, hogy egy újonnan alakult kisvállalkozás fellendítéséhez milyen támogatást nyújthat egy egyedi arculat kialakítása, illetve megvalósítása. Ezért a szakdolgozatom fő célkitűzése egy egységes arculati terv kialakítása, amely erősíti a választott cég kommunikációját, és elősegíti a vállalkozás fellendülését. Ezt az arculat hiányából származó problémák elemzésével, a kommunikációs terv elkészítésével, majd az arculat megtervezésével szeretném elérni. A kommunikációs terv kidolgozása során meghatározom a problémákat és a célokat, egy stakeholder analízis1 során elemzem a projekt érintettjeit, a velük való kapcsolatteremtést, és a felmerülő problémákra keresek megoldásokat, és egy SWOT-analízis2 segítségével bemutatom a cég működésének erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit. Meghatározom a célcsoportokat, és kidolgozom a perszónákat, annak érdekében, hogy könnyebben vizualizáljam a cég ügyfeleit, a választott cég esetében a vásárlókat és a megrendelőket.