OKJ vizsga nyitólap

Rausch Barna - BIOSOAP

A „Biosoap” című vizsgaremek a Grafikus szakképesítés szakmai és vizsgakövetelménye alapján a Top School Oktatási Központban készült 2015-ben.

A Grafikus OKJ tanfolyam célja az volt, hogy felkészítse a résztvevőket az államilag elismert OKJ szakképesítés és OKJ bizonyítvány megszerzésére. További cél volt, hogy a résztvevők az OKJ bizonyítvány megszerzésén túl képesek legyenek egy vállalkozás teljes arculatának elkészítésére és a cég mindennapi marketing feladatainak grafikai támogatására.

Az OKJ szakmai vizsgára a jelöltek grafikus vizsgaremeket készítenek, amely komplex grafikai készségeket és tudást mutat be. Önálló tervezői munka során jön létre, írásos része tartalmaz a komplex tervdokumentációt és a végfelhasználásnak megfelelő technikai anyagokat.

A kész művet a jelölt az OKJ vizsgán mutatta be és védte meg a négyfős szakmai vizsgabizottság előtt.

Életképek az évfolyam életéből: Facebook képek, Pintrest album

Grafikus vizsgaremek leírása

A vizsgadokumentációmban a BIOSOAP webáruház és házi manufaktúra teljes arculatának a megtervezését és kivitelezését mutatom be a tervezési folyamat főbb lépésein keresztül. A cég rövid bemutatása után a logó késszé formálódásátt követem végig az első lépésektől a legvégső, használatba került változatig, kitérve az alkalmazott méretekre, színváltozatokra és használati módozatokra. Bemutatom a tervezett és véglegesített betűtípusokat, valamint azokat a grafikai elemeket, melyeket felhasználtam az arculat tervezése során. A elemek bemutatása után ismertetem a névjegykártya, boríték- és levélpapír, weblapdesign megtervezését. A projekt során kidolgoztam a BIOSOAP teljes arculatát és a folyamat közben igyekeztem bizonyítani, hogy egyszerű, letisztult, ugyanakkor emlékezetes logót alkottam, mely megállja a helyét a konkurens cégek logóival szemben - a BIOSOAP márka legfőbb részeként.

Az utóbbi időben lassan megszokottá válik, hogy terméket és a brand-et a reklám és csomagolás adja el, nem pedig a forgalmazott áruk minősége. Egy új cég esetében a hangsúly eltolódott a tudatos brand építésére és ennek okán az arculat magas szintű megtervezésére. Nagyon fontosnak tartom egy arculat tervezésénél, hogy az adott cég, vagy társaság pozícionálni tudja a cég profilját és a termékeit, valamint magát a márkát az adott piaci területen. Emellett lényeges kritérium, hogy tisztában legyenek a konkurencia erősségeivel, valamint, hogy mit akarnak kommunikálni a fogyasztók felé. Véleményem szerint a legfontosabb kialakítani egy következetes, ugyanakkor tetszetős grafikai anyagot, megcélozni egy életérzést, amit sugározni szeretnénk a fogyasztók felé , választani kell szimmetrikus, de mégis érdekes formákat, előre megfontolt színvilágot és grafikai nyelvet, valamint figyelembe kell venni a piacon uralkodó trendeket.