OKJ vizsga nyitólap

Pozsik Tamás - PME VONALKÓD KFT.

A „PME Vonalkód Kft.” című vizsgaremek a Grafikus szakképesítés szakmai és vizsgakövetelménye alapján a Top School Oktatási Központban készült 2015-ben.

A Grafikus OKJ tanfolyam célja az volt, hogy felkészítse a résztvevőket az államilag elismert OKJ szakképesítés és OKJ bizonyítvány megszerzésére. További cél volt, hogy a résztvevők az OKJ bizonyítvány megszerzésén túl képesek legyenek egy vállalkozás teljes arculatának elkészítésére és a cég mindennapi marketing feladatainak grafikai támogatására.

Az OKJ szakmai vizsgára a jelöltek grafikus vizsgaremeket készítenek, amely komplex grafikai készségeket és tudást mutat be. Önálló tervezői munka során jön létre, írásos része tartalmaz a komplex tervdokumentációt és a végfelhasználásnak megfelelő technikai anyagokat.

A kész művet a jelölt az OKJ vizsgán mutatta be és védte meg a négyfős szakmai vizsgabizottság előtt.

Életképek az évfolyam életéből: Facebook képek, Pintrest album

Grafikus vizsgaremek leírása

A vizsgaremekem a PME Vonalkód Kft. létező arculatának az újra gondolásával újra formálásával foglalkozik. Az alap feltevés, hogy a PME Vonalkód Kft. arculatának szüksége van a megújulásra ahhoz, hogy további pozitív eredményeket tudjon elérni a piacon. Mint minden hasonló üzleti tevékenységgel rendelkező cég így a szóban forgó vállalkozás is nagy hangsúlyt kell fektessen az aktív köztudatban maradásra. Ezt a projektet az arculathoz tartozó grafikai elemek újragondolásával, bővítésével terveztem megvalósítani mivel a vevők felé igen kevés arculati eszközt juttat el a meglévő elemek közül.

Ez a feladat megkívánta, hogy meghatározzam a projekt sikeres kimeneteléhez szükséges teendőket, lépéseket. Első feladat a cég problémáinak a feltárása volt amiben sokat segített a problémák felkutatása, megismerése. Majd a projektet külső-belső érintettjeinek összegzésével folytattam. Nagyon fontos a saját magunk ismerete, így a cég magával szembeni őszinte önkritikája amit, a SWOT analízis elkészítésével végeztem el. Itt az erősségek, gyengeségek mellett a lehetőségeket és veszélyeket is megfogalmaztam. Nem kevésbé fontos a célközönség és az üzleti partnerek megismerése, megszemélyesítése perszónák segítségével. Hiszen tudnom kell kit/kiket akarok az arculatban szereplő eszközökkel megszólítani, elérni.