OKJ Vizsga nyitólap

Engel Zita - Növénylabor

Ha George-Luis Leclerc, Buffon grófa, francia természettudós nem a XVIII. században koptatta volna Párizs utcáit, hanem, köztünk élne, most bizonyára nem (csak) arról írna értekezést, hogy mit jelent az ember számára az így-úgy kialakított stílusa, hisz mind jó tudjuk, le style c'est l'homme même, hanem egy cég marketinggurujaként arról is körmölne, milyen elementáris jelentőséggel bír egy akármilyen kis vállalkozás, csoport vagy közösség számára egy egységes, közös arculat megléte. Ha rápillantunk egy átnyújtott névjegykártyára, ha átfutunk egy weboldalt, ha a metrón utazva nézegetjük a kiragasztott hirdetéseket, nem csak az információt látunk, de magát a céget is: ’megbízható vagyok’, ’elegáns terméket árulok’, ’gyorsan intézkedem’.

Míg nem is olyan rég egy kis vállalkozásnak nagy előnye származott abból, ha céges arculatot kialakítva lépett fel a piacon, ma inkább hátránya származik azoknak, akik még nem tettek szert bármi féle egységes felállásra. Sőt, legtöbbjük már indulásuk előtt átnézi a lehetőségeket, és számol az ezzel járó idővel és költségekkel. Nem csak a forprofit szervezeteknek kell számolniuk az arculat hiányából fakadó számos kisebb-nagyobb kellemetlenségekből.