Szánkó Maya 3D-ben
TOP SCHOOL OKTATÁSI KÖZPONT

 

1. Hozzunk létre egy Polygon Pipe objektumot és határozzuk meg a tulajdonságait: Rotate Z:90, Radius:2, Height:1.5, Thickness:0.2

2. Kattintsunk jobb egérgombbal az objektumra és válasszuk ki a Face opciót. Ezáltal kijelölhetjük az objektum polygonjait. Jelöljük ki a törölni kívánt elemeket és töröljük őket a Delete billentyű segítségével.

3. Következő lépésként be kell foltoznunk az objektum két végén látható lyukat. Kattintsunk Jobb egérgombbal az elemre és válasszuk ki az Edge opciót. Jelöljük ki az alábbi képen vörössel jelzett két élt (Shift billentyű segítségével tudunk több elemet kijelölni), majd kattintsunk az Edit Mesh menü > Bridge melletti box ikonra. A menyíló panelben állítsuk Divisions értéket 0-ra.

4. Ismételjük meg az előző lépéseket az objektum másik végén is.

5. Válasszunk Face kijelölési módot és jelöljük ki a képen vörössel jelzett polygont. A felső ikonsor Extrude eszközét válasszuk ki, majd a képen látható módon húzzuk ki a kijelölt polygont.

6. Válasszunk Edge kijelölési módot és jelöljük ki az alábbi képen vörössel jelzett éleket
(A másik oldalon is).

7. Válasszuk az Edit Mesh menüben a Bevel eszközét. Az előugró lebegő panelben a következő értékeket határozzuk meg: Fraction:0.1, Segments:3. A Bevel eszköz ad egy finom lekerekítést az élekre, mely által szebb és természetesebb lesz az objektum.

8. Hozzunk létre egy új elemet a Polygon Cube eszközzel. Az "E" billentyű segítségével tudjuk méretezni, a "W" -vel pedig pozícionálni az elemet. Érjünk el az alábbi képhez hasonló eredményt.

9. Ha elkészültünk, erre az objektumra is alkalmazzunk Bevel-t.

10. Jelöljük ki az objektumot és Duplikáljuk (Ctrl + D), majd a "W" segítségével pozicionáljuk a másolatot az alábbi képen látható módon.

10. Hozzunk látre újabb kockát, méretezzük és pozícionáljuk, majd adjunk rá Bevel-t.

11. Jelöljük ki az összes elkészült objektumot. Válasszuk az Edit menü Duplicate Special eszköz melletti Box-ot. A megnyíló panelben első lépésként kattintsunk az Edit menü Reset Settings opcióra. A Translate sor első mezőjét írjuk át 0.8 értékre ( X tengelyes pozícionálás), a Number of copies értéket pedig 3-ra. Ezáltal 3 másolatot kapunk az objektumokból, egyenlő pozícióközökkel.

12. Töröljük a szükségtelen elemeket.

13. Fogjuk meg az alábbi képen kijelölt két objektumot, és alkalmazzuk rajtuk a Mesh > Combine-t. Ez lehetővé teszi, hogy a két objektum Vertex pontjait egyszerre transzformáljuk.

14. Kattintsunk jobb egérgombbal az elemre és válasszuk a Vertex kijelölési mód-ot. Az alábbi képen látható hálós kijelöléssel jelöljük ki a Vertexeket, majd a "W" segítségével pozícionáljuk azokat.

15. A művelet elvégzése után a Mesh menü Seperate segítségével szüntessük meg a két elem összekapcsolását.

16. Hasonlóan a korábban elkészült objektumokhoz, készítsünk két tartólécet.

17. Jelöljük ki az elkészült szánkót és nyomjuk le a 3-as gombot. Ennek hatására megszűnnek az objektumok szögletes részei, kapnak egy szép görbítést.

18. A Polygon Plane eszközzel készítsünk a szánkó alá talajt. Méretezzük és Pozícionáljuk. Ha szeretnénk több szánkó másolatot, jelöljük ki az eredetit, csoportosítsuk (Ctrl + G) és Duplikáljuk (Ctrl + D)

19. Jelöljük ki az összes objektumot.

20. A program jobb alsó sarkában keressük meg a Render fület.

21. Kattintsunk a Layers opcióra és válasszuk a Create Layer from Selected opciót. Így kapunk egy új réteget a kijelölt elemekkel.

22. Kattintsunk az új rétegre jobb egérgombbal, majd válasszuk az Attributes opciót.

23. A megjelenő panelen kattintsunk a Preset gombra és válasszuk az Occlusion opciót. (Amennyiben nem találjuk ezt a lehetőséget, ellenőrízzuk a Windows > Settings/Preferences > Plug-In Manager panelben, hogy a Mayatomr.mll (Mental Ray) Loaded négyzete be van-e töltve (Loaded pipa).

24. Álljunk át a mib_amb_occlusion fülre. Itt kedvünkre próbálgathatjuk a különböző beállításokat. A Sample értéket érdemes magas értékre meghatározni, ez csökkenti A renderelt képen található zaj mértékét (és növeli a renderelési időt).

25. A Rendereléshez kattintsunk az Open Render View gombra.Az Options > Render Settings-re kattintva nyissuk meg a renderelési beállítások panelt. A Render Using melleti mezőt állítsuk mental ray opcióra, határozzuk meg a renderelni kívánt kép méretét (Image Size), valamint a Quality fülre kattintva adjuk meg a minőséget (Overall Quality).

26. Miután mindennel megvagyunk, nincs más dolgunk, mint a Render the current view opcióra kattintani, és várni a renderelés elkészültét.

 

Nézze meg a többi adventi tutorialt a Top School weboldalán!

 

Tanfolyam ajánló