Karácsonyi gyertya Maya
3D-ben
TOP SCHOOL OKTATÁSI KÖZPONT

 

1. Hozzunk létre egy hengert, majd az alap tulajdonságait módosítsuk a Channel Boxban az alábbi képen megadott adatok alapján.

2. A Polygons lapon válasszuk ki a Multi-Cut eszközt, majd a CTRL billentyű nyomva tartása mellett adjunk hozzá néhány „edge loop”-t (él gyűrűt).


3. Nyissuk meg a Tools Settings panelt és a Soft Selection részben jelöljük bei a Soft Selection jelölőnégyzetet. A Falloff értéket állítsuk 2.6 körüli értékre.

4. Váltsunk át Edge kijelölő módba, majd a gyertya egyik peremén válasszunk ki egy élt. A Move eszköz segítségével mozgassuk egy kicsit lejebb azt.

5. Váltsunk át Vertex kijelölő módba, majd a gyertya tetejének középső vertexét jelöljük ki. A Tools Settings panelem a Falloff értéket egy kissé csökkentve szűkítsük a lágy kijelölést.

 

A Move eszközzel a vertexet is mozgassuk lejebb.  


6. A Smooth gombra kattintva kerekítsük le az alakzatot.

7. Válasszuk ki az EP Curve eszközt a Curve/Surface lapon.

8.  A Front nézetben rajzoljunk vele egy nagyjából 4-5 pontból álló ívet. Fontos, hogy a kezdő és a záró pontot a tengelyre helyezzük.

9. Legyen kijelölve a görbe, a menüsoron kattintsunk a Surface menü Revolve parancsához tartozó négyzetre.

A megjelenő Revolve Options albakban állítsuk be a képen látható értékeket, majd kattintsunk a  Revolve gombra.

 

 

10. Ha az Edit menü Delete All by Type menü alatt a Histroy parancsot kiadjuk, akkor a görbe törölhető.

11. Hozzunk létre egy hasábot, ami gyertya kanóca lesz.


12. A gyertya testére adjunk egy Anisotropic textúrát a következő beállításokkal.

13.  A lángnak egy Lambert típusú textúra lesz az alapja. Az alábbi képen látható módon állítsuk be a paramétereket. Az utolsó lépésként kattintsunk a Color sorban jelölt kockára.

14. Megjelenő ablakban kattintsunk a Ramp parancsra.

15. Állítsuk be az alábbi ábrán láthatóhoz hasonló színátmenetet.

16. A place2dTexture fülön a színátmenet pozíciójának elforgatásával érhetjük el a kívánt hatást.

17. A kanóc színátmenetes texturáját hasonló módon készítsük el.

18. A Render lapon hozzunk létre két fényforrást, egy Point Light típusút, amit a gyertya kanócának közelébe helyezzük. És egy Spot Light típusút, ami pedig a főfényt fogja adni a kompozícióba.

19. A lámpák tulajdonságait állítsuk be a következők szerint:

 

Nézze meg a többi adventi tutorialt a Top School weboldalán!

 

Tanfolyam ajánló